IDEA KAMPANII

Świat się zmienia. Przekonanie, że ludzie pracują tylko dla pieniędzy okazuje się nietrafione we współczesnym świecie. Nowe trendy nabierają mocy: konsumpcjonizm jest już passe, wartością są przeżyte doświadczenia, a nie licznik na koncie bankowym, w cenie jest jakość, a nie ilość. Kluczowy w życiu staje się też sens naszych działań mający wpływ na otoczenie. Świadome życie to element zmiany społecznej, której właśnie jesteśmy świadkami.

Wyobraź sobie świat złożony z przedsiębiorstw społecznych. Jest ich coraz więcej w Polsce i na świecie. Przedsiębiorcy społeczni chodzą tą samą ulicą, wyglądają podobnie do innych, uśmiechają się tak samo, przechodzą obok na ulicy. Pewnego dnia podjęli decyzję, że chcą żyć, pracować i podejmować decyzje zakupowe inaczej niż dotychczas. Zatrzymali się w pogoni za pieniędzmi, większymi zyskami. Rozejrzeli dookoła siebie i zobaczyli, że są ważne społecznie problemy, na które nikt nie odpowiada. Wzięli sprawy w swoje ręce.

<>.

Muhammad Yunus, laureat Pokojowej Nagrody Nobla

Kim są przedsiębiorcy społeczni?

Są wśród nich zwykli zjadacze chleba, kobiety i mężczyźni, w różnym wieku i z różnymi doświadczeniami zawodowymi. Społecznicy, ale też ci, którzy poszukują nowego pomysłu na siebie na rynku pracy. Działają społecznie, mają misje, rozwiązują problemy i jednocześnie są przedsiębiorcami! Wychodzą z założenia, że każdy może zmieniać świat wokół siebie. To nowy trend na życie według własnych zasad. Ich historie oraz ideę, która za tym stoi pokazujemy w ramach kampanii „Właśnie po to”.

Mogliby być wolontariuszami w fundacjach i innych organizacjach pozarządowych po godzinach swojej pracy. Wybrali jednak prowadzenie biznesu – WŁAŚNIE PO TO – by jednocześnie móc żyć i zarabiać na własnych zasadach oraz odpowiadać na wybraną społeczną potrzebę. Przedsiębiorcy społeczni zarabiają więc, rozwijają się, a wypracowane zyski służą realizacji celów społecznych. Są brakującym ogniwem nowoczesnego świata, w którym liczy się prawo do dobrej pracy oraz rozwiązywanie problemów społecznych, tj. bezrobocia, ubóstwa, niepełnosprawności, braku dostępu do usług publicznych (opieka zdrowotna, usługi opiekuńcze, porządkowe, etc.).

Myśląc o biznesie społecznym, nie musieli mieć pomysłu, który porazi swoją oryginalnością, wystarczyło chcieć uważnie się rozejrzeć, przypatrzeć lokalnym potrzebom i problemom, podążać za pasją. Inspiratorzy kampanii są WŁAŚNIE PO TO, by pomagać tym, którzy zdecydują się na taką zmianę w swoim życiu.

Co możesz zrobić?

W nowej rzeczywistości „Właśnie po to” są również ludzie, którzy nie mają żyłki biznesowej, chcą jednak wspierać ideę solidarności i sprawiedliwości społecznej. Dlatego również Ty – jako obywatel i obywatelka świata „Właśnie po to”, możesz robić zakupy u przedsiębiorców społecznych. Jest w czym wybierać. Możesz jadać w restauracjach i kawiarniach prowadzonych przez niewidomych czy bezdomnych, korzystać z usług szwalni, w których pracują osoby wychodzące z uzależnień, zamawiać usługi porządkowe lub opiekuńcze realizowane przez pracowników 50+ lub uchodźców czy kupować rękodzieło stworzone przez artystów z niepełnosprawnością.

Jeśli natomiast jesteś pracownikiem administracji lub firmy komercyjnej, dla której zamawiasz określone produkty lub usługi – możesz skorzystać z oferty, jaką mają przedsiębiorstwa społeczne wspierające zatrudnianie osób bezrobotnych czy niepełnosprawnych lub stosować klauzule społeczne.


Kampania dofinansowana ze środków Samorządu Województwa Mazowieckiego

Back to top
Privacy Preferences

When you visit our website, it may store information through your browser from specific services, usually in the form of cookies. Here you can change your Privacy preferences. It is worth noting that blocking some types of cookies may impact your experience on our website and the services we are able to offer.

Nasza strona korzysta z plików cookies w celach statystycznych oraz funkcjonalnych. Więcej informacji znajdziesz w polityce prywatności dostępnej pod tym linkiem